Hitachi Energy samlade Almedalen på Kinbergs Plats 3
Det är något särskilt med sommarkvällarna under Almedalsveckan.
Igår hade vi på Kinbergs Plats 3 förmånen att välkomna Hitachi Energy och deras gäster till en kväll fylld av samtal om energiomställningen, Sveriges framtida konkurrenskraft och vad som krävs för att bygga ett mer hållbart och motståndskraftigt samhälle.
På scen möttes bland andra energi- och näringsminister Ebba Busch, Tobias Hansson, vd för Hitachi Energy i Sverige, Tom Erixon och Linda Pålsson för samtal om de möjligheter och utmaningar som väntar när energiomställningen accelererar.
Men som så ofta på Kinbergs Plats 3 slutade inte samtalen när programmet var över. När solen började sjunka över Visby fortsatte diskussionerna i trädgården mellan människor från näringsliv, politik och samhälle. Nya kontakter knöts, perspektiv möttes och idéer fick ta form. För oss är det precis det som gör Almedalsveckan så speciell. Inte bara de stora frågorna på scenen, utan också de samtal som fortsätter efteråt.
Vi vill rikta ett varmt tack till Hitachi Energy, alla medverkande och alla gäster som bidrog till en kväll fylld av energi, engagemang och framtidstro.
Varmt välkomna tillbaka till Kinbergs Plats 3.